سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

مجید نامجومطلق: استقلال نصف راه را به خوبی طی کرده است. شرایط فنی استقلال در نیم‌فصل اول خوب بود ولی معتقدم که آنها می‌توانستند بیشتر از 36 امتیاز بگیرند چون برتری زیادی نسبت به دیگر تیم‌ها دارند.

 آنها بازیکنان خوبی را در فصل نقل و انتقالات جذب کردند و اگر از هر کارشناسی در ابتدای فصل سؤال می‌کردید، استقلال را مدعی اول قهرمانی معرفی می‌کرد. این تیم باید روند فعلی را در نیم فصل دوم هم ادامه دهد ولی در استقلال نبود یک مهاجم سرزن بسیار مشهود است و این تیم باید در نیم‌فصل هر طور شده یک مهاجم سرزن جذب کند. به هر حال گاهی اوقات بازی گره می‌خورد و تیم احتیاج به بازی هوایی دارد ولی استقلال در نیم فصل اول از نبود مهاجم سرزن که روی توپ‌های هوایی تسلط داشته باشد رنج می‌برد. تنها مشکل استقلال این نیست و معتقدم که در خط دفاعی هم باید بازیکن اضافه کنند چون استقلال با غیبت مدافعان میانی‌‌اش با مشکل مواجه می‌شود. حالا باید دید شرایط استقلال با جذب یک بازیکن خارجی در خط دفاع چگونه خواهد شد.

به‌نظر من استقلال در نیم فصل اول صاحب یکی از بهترین خطوط میانی بود؛ بازیکنانی همچون جباری، تیموریان، رحمتی و خسرو حیدری از خط‌میانی استقلال یک خط دست‌نیافتنی ساختند. البته حضور مجیدی هم در خط حمله بسیار تأثیرگذار بود اما رفتن او از استقلال مانع از شکل‌گیری همان تیم پرقدرت در نیم‌فصل دوم می‌شود به همین دلیل استقلال باید جدا از جذب یک مهاجم سرزن، خط حمله تیمش را ترمیم کند چون پر کردن جای خالی مجیدی آسان نیست. در مورد سیستم بازی استقلال هم باید بگویم که استفاده از آرایش1-3-2-4 جواب داد .

با مجموعه‌ای که در اختیار استقلال قرار گرفته است، اگر این تیم نتواند هر دو جام پیش‌رو را کسب کند باید تعجب کرد. معتقدم استقلال با این شرایطی که دارد شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی و لیگ است ولی فوتبال به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست.

الان استقلال فاصله بسیار خوبی با تیم دوم جدول دارد و شاید اگر کمی دقت می‌کردند فاصله این تیم با تیم دوم بیشتر هم می‌شد. با این حال هنوز یک نیم‌فصل دیگر باقی مانده و استقلال باید از بازی‌های سخت پیش‌رو حداکثر امتیاز را بگیرد. سپاهان در این هفته‌های آخر توانست خودش را به استقلال نزدیک کند و معتقدم این تیم اصفهانی تنها تیمی است که می‌تواند استقلال را برای قهرمانی آزار دهد. نباید از این موضوع غافل شد که سپاهان بارها در شرایط قهرمانی قرار گرفته و تیم باتجربه‌ای است.

کد خبر 155115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز